Wah Nam Hong in Amsterdam (Duivendrecht)

Wah Nam Hong Duivendrecht

Wah Nam Hong Superstore (华南行)
De Flinesstraat 24,
1099CC Amsterdam (Duivendrecht)
tel. 020-4638833

Grote Cash & Carry vestiging Groothandel van Wah Nam Hong op industrieterrein Amstel Duivendrecht (op de A10, afslag 11-Amsterdam-Amstel richting s111). In 2009 verhuisden ze een paar deuren verderop naar dit mooiere, schonere pand recht tegenover de makro benzinepomp. Was jarenlang gewoon toegankelijk voor particulieren maar let op: sinds 2015 blijkt een pasje (soms wel, soms niet?! Lees de ervaringen hieronder.) verplicht. En dat pasje krijg je alleen met een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel en een bijbehorend legitimatiebewijs.

Binnen zijn lekker ruime, schone gangen. De indeling lijkt verdacht veel op die van hun Cash & Carry in Leidschenveen. Grote schappen met allerlei soorten frisdranken, instant noodles, sauzen, potjes, zakjes, wokken en serviesgoed. Rijen vol diepvriezers en een een flinke versafdeling. Al is het van oorsprong een Chinese keten, ze richten zich hier duidelijk op alle exotische keukens zoals Chinees, Japans, Vietnamees, Thais, Surinaams, Fillipijns, etc etc. Maar ja, particulieren zijn niet meer, soms wel, dan niet, dan weer wel welkom…..

Openingstijden:
09:00-18:00u maandag & dinsdag
09:00-20:00u woensdag
09:00-21:00u donderdag & vrijdag
09:00-19:00u zaterdag
10:00-17:00u eerste & laatste zondag van de maand

Klik hier voor andere: toko’s in Amsterdam

Wah Nam Hong Duivendrecht


Reacties

Wah Nam Hong in Amsterdam (Duivendrecht) — 27 reacties

  1. Ik ben hier een paar keer geweest; groot assortiment & zeer vriendelijk personeel (ik zocht eens een bepaald product en op een gegeven moment waren drie medewerkers voor mij aan het zoeken & overleggen).
    Op wokpannen na verkopen ze echter weinig kookgerei, en de Shaohsing rijstwijn die ze aanbieden is een copycat volgens de copycat-pagina. Dat zijn echter de enige twee kleine minpuntjes die ik zou kunnen bedenken & ik zal hier ongetwijfeld vaker winkelen (nou ja ik woon dan ook vlakbij haha).

  2. Ik was hier vandaag, maar helaas mochten we niet naar binnen. Ze verkopen niet (meer) aan particulieren.

  3. Wah Nam Hong ook al niet meer?!? Jeetje. Ik had al gehoord dat je bij hun buren, namelijk De Oriental niet meer binnen komt zonder pasje. Maar de Wah Nam Hong nu ook? Of vergis je je heel misschien omdat er 2 Aziatische groothandels zo dicht bij elkaar zitten?

  4. Bij De Oriental staat het groot op de gevel. Bij Wah Nam Hong hangt nu een bordje op de ingang.

    Beiden willen blijkbaar geen particulieren meer hebben. En waarom toch niet. We zijn zo leuk..

  5. Klopt, heb ik ook ervaren afgelopen weekend. Kwam er regelmatig omdat het er groot, gevarieerd en schoon is. De Wah Nam Hong winkel aan de Geldersekade in het centrum van A’dam vind ik helemaal niks. Amezing Oriental in Duivendrecht is eigenlijk de beste. Ik ging erheen vanwege het assortiment, niet vanwege de prijzen.

  6. Ik was een maand of twee geleden bij Oriental en toen werd er inderdaad ineens om een pasje gevraagd, maar ik kon wel zonder problemen afrekenen. Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van zo’n pasje, maar de laatste keer vroegen ze er niet naar en voor zover ik kon zien ook niet bij anderen in de rij, dus wie weet valt het mee.

  7. Nou, ik geloof dat ik er het niet meer op zou wagen. Ik haat het om ergens geweigerd te worden. Blij dat ik in Rotterdam woon. :-)

  8. Ben vandaag weer geweest, nam voor de zekerheid uittreksel van kvk mee. Ze hebben me alleen weer niks gevraagd. Dus kan gewoon nog zonder pasje.. Of vragen ze er alleen om wanneer ze er zin in hebben.

  9. Vandaag boodschappen gedaan.. maar geen pasje gevraagd.. gelukkig, anders kan ik er nooit meer lekkere dingen kopen.

  10. Ik vind het maar gek.
    Zou het kunnen dat mensen een “verkeerde kassa” uitkiezen? Eentje die alleen voor klanten is? Bij de Makro zijn er ook kassa’s waar je een specialer pasje voor nodig hebt. Dat het zoiets is?

  11. Volgens de lokale regelgeving/bestemmingsplan mag er op dit terrein geen verkoop aan particulieren plaatsvinden. De ‘echte’ groothandels (makro, hanos, sligro) houden zich hieraan maar die 3 aziatische supermarkten gaan hier wat ‘soepeler’ mee om ;) Als er opeens om pasjes gevraagd wordt is dat waarschijnlijk een teken dat de gemeente weer eens aan het controleren is geslagen ofzo. Gewoon een week later weer eens proberen :)

  12. Ben er nu ongeveer een keer of 100 geweest en gelukkig is nog nooit om een pasje gevraagd.

    Ik snap de gemeente ook niet goed. Waarom zouden deze winkels alleen voor groothandels e.d. zijn als de meeste producten per stuk te koop zijn.

  13. Ben er kortgeleden(mei 2016) nog geweest, werd niet om een pasje gevraagd. Zeer vriendelijk personeel!

  14. Ik haat al die winkelpasjes.
    Bij Albert Heijn gunnen ze je graag eentje.
    Bij de Tankstation smeren ze je die graag aan.
    Bij de groothandel slaan ze met de vuist op tafel,
    als je die niet bij je hebt.
    En bij Wah Nam Hong eisen ze het pasje alleen op,
    wanneer een controleur van de gemeente toekijkt !
    Wah Nam Hong knijpt dus graag een oogje toe.
    Want al die pasjes controleren is een en al gedoe.

  15. Dat zogenaamde pasjessysteem is van jaren geleden toen gemeente Amsterdam besloot dat er niet als een winkel op een industrieterrein verdiend mag worden.
    In het eerste jaar was er vaak controle van ambtenaren maar nu staat er nog alleen het verplichte bordje dat je pashouder moet zijn.
    Als je binnenkomt en er wordt naar een pas gevraagd dan is er een ambtenaar in de winkel.
    Ik kom al jaren elke maand en heb nooit een probleem gehad.
    Uitstekende waren en een lage prijs. Hier vind je alles dat niet in de reguliere winkel te koop is.

  16. Ik kom er al vanaf het begin, en dat is al jareeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, toen was de eigenaar nog een hollander , kun je na gaan , 20 jaar geleden was er al zo,n pasjes gedoe.
    Ik heb nog nooit een pasje gehad, en nog nooit controle, vertrouwd gezicht he, en als ze om een pas vragen ,geen enkel probleem , laat gewoon mijn politiepas zien hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa no problem ,have a nice day

  17. Wij komen er al minstens 10 jaar regelmatig. Nog nooit is er om een pasje gevraagd. Het enige dat verschilt van vroeger is de kleur tas waarin je je spullen meekrijgt: eerst rood/geel, nu blauw/geel… ;)
    En sinds een jaar of wat is het betaald parkeren.

  18. Goeie Toko voor benodigheden voor een Tropical party (www.partymood.nl) alleen jammer dat PARBO bier niet altijd verkrijgbaar is.

  19. Zeer onvriendelijk en onbeschoft personeel. De laatste keer geweest voor mij.

  20. klopt onbeschoft. ik kom er al vanaf de begin jaren maar ze kijken je nog amper aan , ik wil niet discrimineren , maar er werken nu ook al figuren van diverse pluimage als u begrijpt wat ik bedoel , sorry hoor, maar het is wel zo, de oorspronkelijke . eigenaar was gewoon een Hollander hoor , kun je nagaan hoe lang ik er al kwam , ze moeten zo lekker doorgaan ,en maar klagen dat de zaken slecht gaan,pffffffffffffffffff. ik had een x veroote grote garnalen uit de diepvries , stom van mij maar niet naar de verkoop data gkeken , een half jaar over de datum heen, wat een lucht zeg na het ontdooien in de koelkast. maandag terug gegaan , op zaterdag gekocht , zegt die eikel , waar zijn de garnalen , nou die heb ik aan de karpers gevoerd nou lekker .die dacht dat ik 2 dagen met verrotte troep in mijn huis bleef zitten , wat een soeplul zeg , nou geen cent vergoed he, ging er echt met zo,n 125 euro elke 2 weken uit ,mij zien ze er niet meer . wat een eikels zeg ,bah.

  21. Ik vind dat altijd zo jammer om te horen. :-(
    Maar ik snap dat het van hun kant ook niet makkelijk is. Ik denk dat veel klanten ook niet ter goeder trouw zijn en ze een poot proberen uit te draaien. Dilemma. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet met klanten te maken heb. ;-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *